Laman Utama
Terapi Brainwave Untuk Pemberdayaan Potensi Diri

TEKNOLOGI SAINTIFIK GELOMBANG OTAK ANUGERAH AGUNG
(BREAKING MENTAL BLOCK NEUROTHERAPY & BRAINWAVE THERAPY)

Jika anda mempunyai perancangan untuk berjaya atau cita-cita yang ingin anda menangi. Namun ketika anda mula berusaha, selalu ada saja halangan yang muncul dari diri dalam anda sendiri, kemungkinan besar anda mem punyai mental block atau halangan mental.

Mental block adalah keyakinan negatif (program fikiran negatif) yang bekerja pada level bawah sedar sehingga tanpa anda sedari   program ini menyabotaj diri anda sendiri. Brainwave Breaking Mental Block direka untuk membantu anda mengatasi segala halangan   mental yang menghalang kejayaan anda.

TEKNOLOGI UNTUK MENEMBUS MENTAL BLOCK

Nama Produk Brainwave :   Breaking Mental Block

Keterangan :   Jika anda  mem punyai perancangan   untuk berjaya   atau cita - cita yang   ingin   anda menangi.   Namun ketika   anda mula   berusaha ,   selalu ada saja   halangan   yang muncul dari diri   anda sendiri ,   kemungkinan   besar anda  mem punyai   mental   block atau   halangan mental .   Mental block   adalah keyakinan   negatif   ( program   fikiran negatif )   yang bekerja pada   level bawah   sedar   sehingga tanpa   anda   sedari   program ini menyabotaj   diri   anda sendiri .   Brainwave   Breaking   Mental   Block   direka untuk   membantu anda   mengatasi segala   halangan   mental yang   menghalang   kejayaan   anda .

Cara Pakai : Didengarkan dengan headphone atau speaker sambil duduk santai atau berbaring.  Mata dipejamkan untuk merasakan alunan Brainwave. Dalam sehari disyorkan mendengar Brainwave ini  selama  30 minit.  Jika anda tidak ada masa lapang untuk mendengar Brainwave ini secara khusus,  maka  anda boleh dengar Brainwave ini waktu menjelang tidur. Tiada masalah jika anda tertidur ketika  mendengar  Brainwave ini.

Harga :  RM150
 
Mental   blok   pada awalnya   lebih dipengaruhi   oleh banyak   faktor dan   kemudianmenjadi satu   pemahaman dan   keyakinan pada   diri seseorang .   Mental   Blok   menjadi salah satu   penghambat   pada beberapa orang   berkaitan   dengan dirinya   yang ingin menjadi seorang   peribadi yang   lebih baik   dari sebelumnya .   Perasaan tidakmampu ,   tidak boleh   takut gagal   dan perasaan - perasaan lain   yang menghalang perkembangan   seseorang itulah   mental block .   Dengan menguatkan   motivasi   dan merangsang   otak agar   sentiasa   berfikir   positif   maka secara   perlahan   boleh menghancurkan   mental   block yang   menghalang   pada diri manusia   selama ini .

MENEMBUS MENTAL BLOCKING

Anda tahu Gajah ...?   Ya, Gajah adalah seekor binatang yang dikenali kerana kekuatannya.   Di India Gajah digunakan untuk mengangkut kayu balak yang besar dari tengah hutan.   Namun di sebuah tempat sarkas anda melihat pemandangan yang lain.   Di hujung sana ada seekor Gajah besar yang kakinya terikat pada sebuah rantai, hujung rantai yang satunya terpaut pada sebuah blok kayu yang ditanam ke dalam tanah.

Dilihat sepintas lalu sebenarnya Gajah itu boleh mencabut blok kayu itu dengan mudah,akan tetapi mengapa ia tidak melakukannya?   Ia dengan patuh tunduk pada rantai yang mengikat kakinya, ia tidak pernah berjalan jauh dari blok kayu tersebut.Ternyata ia telah terikat pada blok kayu itu sejak masih kecil.   Ketika masih kecil dahulu ia pernah beberapa kali cuba melepaskan rantainya dari blok kayu tersebut, namun ia tidak sanggup.   Dibenaknya telah tertanam keyakinan bahawa blok kayu itu sangat kuat, ia tidak mungkin mencabutnya dari tanah.   Ketika ia telah dewasa keyakinan itu tetap tertanam dalam dirinya.   Selama Gajah itu cukup memperoleh rumput kering, air minum dan kadang kadang kacang, maka ia sudah puas menjalani hidupnya hanya dalam jarak beberapa meter dari blok kayu tersebut.

Ternyata sebahagian besar daripada kita, manusia ini juga mengalami hal serupa seperti gajah tersebut.   Gerakan kita dibatasi oleh kepercayaan kepercayan atau keyakinan yang keliru.   Kita membiarkan kemampuan kita terhad oleh rantai rantai yang sebenarnya boleh kita putuskan dengan mudah.   Kita terpenjara dalam fikiran dan keyakinan yang keliru.   Kita akan berkata pada diri kita sendiri: "Saya tidak mungkin membuat hal seperti itu" ... "Saya memang ditakdirkan untuk gagal ... bersabar sajalah" ... "Saya tidak layak mendapat kekayaan sebanyak itu" ... "Saya lahir dari keluarga miskin ... tidak mungkin mendapatkan   semua itu "..." Saya tidak layak mendapat anugerah ini .... "dan lain-lain.   Inilah yang disebut dengan mental blocking atau halangan mental yang menghalang seseorang untuk maju dan berjaya dalam kerjayanya.

Dalam kehidupan sehari hari banyak orang yang mengalami halangan kerana adanya mental blocking yang memang sudah muncul sejak masa kanak-kanak di dalam dirinya.   Dr Maxwell Maltz berpendapat bahawa sistem keyakinan merupakan semacam sistem hipnotis-diri.   "Tidaklah berlebihan" tulisnya "bila dikatakan bahawa setiap manusia dalam kadar tertentu dihipnosis oleh idea idea dari orang lain yang terlanjur ditelannya mentah mentah, atau gagasannya sendiri yang ditanamkan menjadi keyakinan dalam dirinya.   Membongkar dan menembusi mental blocking yang menghalang kerjaya atau pembangunan diri seseorang bukanlah perkara mudah.   Diperlukan kemahuan dan usaha yang tambahan.

Pelbagai cara dilakukan untuk membongkar dan menembusi mental blocking yang menghalang tersebut.   Diantaranya dengan hipnoterapi, mengikuti kursus untuk membangkitkan motivasi, mengikuti workshop tentang pembangunan peribadi, mengulang semula kalimat yang membangkitkan semangat setiap hari, dan lain-lain.   Tidak semua mental blocking bersifat negatif di antaranya ada yang bersifat positif, misalnya rasa malu jika terbuka aurat di depan umum (terutama bagi wanita), merasa berdosa jika berdusta, atau tidak menepati janji, merasa berdosa jika melakukan perbuatan rasuah atau memuat harta yang bukan haknya, merasa   bersalah jika curang terhadap suami atau isteri.  

Mental blocking yang positif tentu tidak perlu dibongkar bahkan harus dipelihara dengan sebaik-baiknya.   Yang harus dibongkar adalah mental blocking negatif yang menghalang kerjaya atau menghalang pembangunan peribadi.Mental blocking negatif boleh menghalang seseorang untuk meraih kejayaan misalnya, kekayaan, jawatan, kerjaya, jodoh, prestasi olah raga, pembangunan perniagaan dan lain-lain.   Mental blocking muncul di dalam diri tanpa disedari.

Perlu perhatian khusus untuk meneliti apa yang menjadi mental blocking yang menghalang kerjaya kita masing-masing.   Setelah ditemui juga perlu usaha yang kuat untuk menembusi dan membongkar mental blocking tersebut.  

Suatu program, selama tidak bersifat menghalang diri kita maka jangan diganggu.   Biarkan saja.   Tak perlu bingung.  

Lalu, bagaimana sikap yang benar?

Terapi Brainwave Untuk Menghilangkan Halangan MentalYa, santai sajalah.   Tidak perlu bersikap ganjil / pelik.   Kita harus neutral sahaja.   Selama hidup kita happy, usaha lancar, semua berjalan seperti yang kita rencanakan dan harapkan maka tidak perlu pening memikirkan perihal mental block.

Mental block akan kita rasakan saat ada penolakan atau halangan untuk mencapai suatu target yang lebih tinggi.   Penolakan ini juga timbul apabila kita ingin berubah.

Intinya, jika anda telah menetapkan target yang lebih tinggi, dari apa yang telah anda capai saat ini, dan anda merasa ada yang kurang selesa di hati anda maka ini indikasi adanya mental block.

Atau jika anda mengalami kegagalan yang beruntun atau yang mempunyai pola kegagalan yang sama, maka ini penunjuk sabotaj diri alias mental block.

Kewujudan mental blog didalam diri kita biasanya tidak kita sedari, kita boleh mengenalinya jika kita mengalami kegagalan secara beruntun dengan pola yang sama.   Sukar mendapat jodoh, selalu gagal membuka peluang perniagaan, kerjaya tidak pernah naik, itu adalah indikasi adanya mental block yang menghalang anda.

Bagaimana membongkar mental block yang menghalang kita?   pertama tentu kita perlu mencari dan mengenal mental block yang ada pada diri kita, selepas bertemu ... .. ia perlu dicarikan solusi untuk mengatasinya.   Ada satu cara yang cukup ampuh untuk menghancurkan mental block yang menghalang kerjaya dan pembangunan diri iaitu dengan membaca ayat Quran yang boleh memotivasi diri secara berulang ulang.   Contohnya sebagai berikut:

TAKUT GAGAL, MERASA LEMAH, MERASA TIDAK SANGGUP MENDAPATKAN SESUATU

Baca surat Fathir ayat 2:

"Apa sahaja yang Allah anugerahkan kepada manusia jenis rahmat, maka tidak ada seorang pun yang boleh menahannya dan apa jua yang ditahan oleh Allah maka tidak seorang pun yang sanggup untuk melepaskannya sesudah itu. Dan Dia-lah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana." - (Fathir 2)

Baca ayat tersebut berulang semula, kalau belum hafal dengar rakaman ayat tersebut dari Quran Elektronik yang dibaca oleh Syek Abdurahman Sudais atau Musyaari Rasyid camkan maknanya di dalam hati.   Kemudian tadabburi ayat tersebut untuk menanamkan suatu keyakinan baru di dalam fikiran bawah sedar kita sesuai makna ayat tersebut;

" Ya Allah telah Kau sampaikan kepada kami dalam Qur'anMu yang Agung, bahawa apa saja rahmat yang kau bukakan bagi kami, tidak ada seorang pun yang boleh mencegahnya.   Dan apa saja yang Kau tahan dari kami tidak ada seorang pun yang dapat memberinya selain Engkau.   Ya Allah bukakan bagi kami pintu rahmat dari segala penjuru yang Kau berkati, Engkau maha kuat untuk melaksanakan apa yang Kau kehendaki.   Apa yang Kau kehendaki pasti terjadi, apa yang tidak Engkau kehendaki, mustahil berlaku, perkenankanlah permohonan kami ya Allah "

Lantunan ayat suci Al-Quran yang dibaca dengan tartil akan membawa fikiran memasuki gelombang alfa.   Dengan memahami makna dan mentadabburinya kandungan ayat tersebut akan menghunjam ke dalam hati dan fikiran bawah sedar, menghancurkan mental blocking yang negatif dan membina sikap mental baru yang positif.   Kenali mental blocking yang menjejaskan anda, cari ayat Quran yang sesuai untuk menghancurkan mental blocking dan membentuk sikap mental yang baru dan positif.

Hidup serba kekurangan, miskin dan merasa tidak mampu meraih kehidupan yg lebih baik. Disamping membaca surat Fathir ayat 2 di atas baca pula surah Al Israak ayat 30

"Sesungguhnya Tuhanmu melapangkan rezeki kepada siapa yang Dia kehendaki, dan menyempitkannya; sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya." - (Al-Israak 30)


Baca ayat tersebut berulang semula, kalau belum hafal dengar rakaman ayat tersebut dari Quran Elektronik yang dibaca oleh Syek Abdurahman Sudais atau Musyaari Rasyid camkan maknanya di dalam hati. Kemudian tadabburi ayat tersebut untuk menanamkan suatu keyakinan baru di dalam fikiran bawah sedar kita sesuai makna ayat tersebut;

"Ya Allah telah Kau sampaikan kepada kami dalam Qur'anMu yang agung, bahawa Engkaulah yang melapangkan dan menyempitkan rezeki bagi sesiapa yang Engkau kehendaki.   Engkau Maha Mengetahui dan maha memerhatikan keadaan hamba hambaMu.   Ya Allah bukakan bagi kami pintu rezeki dari langit dan bumiMu, bukakan bagi kami pintu rezeki dari segala penjuru yang Engkau berkati.   Jangan Kau sempitkan hidup kami ya Allah, lapangkan hidup kami semudah mudahnya.   Engkau Maha Mengetahui dan memerhatikan keadaan kami.   Tolong kami ya Allah.   Kau Maha Kuat melaksanakan apa yang Kau kehendaki.   "

Lantunan ayat tersebut yang dibaca dengan berulang ulang diharapkan dapat menghancurkan mental blocking dan mencipta suatu keyakinan baru yang positif.Ayat tersebut boleh juga dibaca dalam solat yang dilakukan dengan betul dan khusyuk.

Pada dasarnya ayat Quran yang anda baca dengan khusyuk dan meresap ke dalam jiwa akan membebaskan anda dari pelbagai mental blocking yang anda sedari atau tidak ada sedari.   Al-Quran mengajak anda untuk berserah diri kepada Allah yang mempunyai kekuatan tak terhad.   Bersama Allah bagi anda tidak ada hal yang tidak mungkin.   Doa sapujagat dalam duduk iftirosh jika dibaca dengan khusyuk dan sunguh sunguh, juga akan membebaskan anda dari mental blocking: Robighfirli, Warhamni, wajburni, warfa'ni, warzuqni, wahdini, wa'afini, wa'fuanni ... wahai Tuhan ku ..   ampunilah aku ... rahmati aku ... tutup keburukanku ... angkat darjatku ... berilah aku rezeki ... berilah aku petunjuk ... sihatkanlah aku ... maafkan aku ... Itu adalah doa yang dahsyat dibaca minimum 17 kali dalam sehari semalam.   Jika Allah kabulkan anda akan bebas dari pelbagai kesulitan dan tekanan hidup.

Terapi Brainwave Untuk Menghilangkan Halangan Mental