Laman Utama
Terapi Brainwave Untuk Pemberdayaan Potensi Diri

TEKNOLOGI SAINTIFIK GELOMBANG OTAK ANUGERAH AGUNG
(PEAK PERFORMANCE NEUROTHERAPY & BRAINWAVE THERAPY)

Sebuah usaha mental untuk mencapai prestasi puncak dalam segala bidang yang anda ceburi. Menstimulasi kerja otak anda agar mampu fokus dengan apa yang anda ceburi. Memberikan saranan-saranan positif ke minda separa sedar untuk menguak potensi maksimum  anda. Melepaskan penghalang mental yang membelenggu anda untuk meraih prestasi terbaik yang boleh capai

STIMULASI OTAK UNTUK MENCAPAI PERFORMA PUNCAK

Nama Produk Brainwave : Peak Performance

Keterangan : Sebuah usaha mental untuk mencapai prestasi puncak dalam segala bidang yang anda  ceburi. Menstimulasi kerja otak anda agar mampu fokus dengan apa yang anda  ceburi.  Memberikan  saranan-saranan positif ke minda separa sedar untuk  mendongkrak  potensi  maksimum  anda.  Melepaskan penghalang mental yang membelenggu anda untuk meraih prestasi terbaik  yang boleh anda capai

Cara Pakai : Didengarkan dengan headphone atau speaker sambil duduk santai atau berbaring.  Mata dipejamkan untuk merasakan alunan Brainwave. Dalam sehari disyorkan mendengar Brainwave ini selama  30 minit.  Jika anda tidak ada masa lapang untuk mendengar Brainwave ini secara khusus,  maka  anda boleh dengar Brainwave ini waktu menjelang tidur. Tiada masalah jika anda tertidur ketika  mendengar Brainwave ini.

Harga :  RM150

KEKUATAN FIKIRAN

Manusia mempunyai kekuatan yang luar biasa untuk menciptakan mahakarya.Kekuatan terbesar dalam diri manusia itu terdapat pada fikiran. Tetapi kita jarang membuktikan kekuatan fikiran tersebut, sebab kita sering terjebak dalam zon selesa atau kebiasaan tertentu.

Sehingga selamanya tidak dapat mencari kemungkinan yang lebih baik atau perubahan nasib yang bererti.

Oleh kerana itu, milikilah target yang lebih tinggi untuk merangsang kekuatan dalam fikiran tersebut.   Sebab target atau sasaran baru yang difikirkan itu akan menggerakkan diri kita untuk melaksanakan tindakan. Apatah lagi jika diyakini target tersebut bakal tercapai, maka diri kita akan lebih bersedia menghadapi cabaran yang ada.

Kekuatan fikiran bawah sedar itu dapat dibangkitkan melalui 2 cara, iaitu: autosuggestion dan visualization.

AUTOSUGGESTION

Terapi Brainwave Untuk Meningkatkan Prestasi Diri Hingga MaksimaKeinginan-keinginan kita merupakan informasi penting untuk minda separa sedar.Sebab keinginan yang terakam kuat dalam fikiran bawah sedar sangat besar dapat menjadi daya dorong yang akan menggerakkan diri kita untuk berbuat sesuatu yang luar biasa.   Keinginan yang sangat besar dan terakam dalam fikiran bawah sedar itulah yang dinamakan autosuggestion.

Autosuggestion seharusnya dilakukan dengan penuh rasa percaya, melibatkan emosi dalam diri, dilakukan penuh konsentrasi terhadap objek yang positif, dan berulang-ulang.   Selanjutnya, fikiran bawah sedar inilah yang akan mendikte gerak-geri tubuh kita.   Kekuatan yang ditimbulkan oleh fikiran bawah sedar itu sangat dahsyat entah digunakan untuk melakukan perbuatan buruk atau baik.   Kadangkala niat untuk melakukan sesuatu secara automatik muncul dari fikiran bawah sedar.

Autosuggestion akan mengetuk kesedaran (heartknock).   Kerana dilakukan berulang-ulang dan rutin, suatu ketika kata-kata tersebut akan menembus fikiran bawah sedar.   Lalu fikiran bawah sedar itu pun mengepam semangat.   Tenaga itu dapat dimanfaatkan untuk mewujudkan impian hidup kita.

Mungkin aktiviti autosuggestion ini akan dianggap aneh oleh orang lain.   Tetapi itulah salah satu cara untuk mengubah diri dari dalam.

Ada 5 (P) penggunaan dalam melakukan autosuggestion, iaitu;

Positive : pada saat melakukan autosuggestion, fikirkan hal-hal yang positif sahaja.

Powerful : lakukan dengan penuh keyakinan sebab dapat memberikan kekuatan untuk berbuat sesuatu yang luar biasa.

Precise : keinginan yang hendak dicapai harus sudah dapat dideskripsikan, kerana fikiran bawah sedar hanya mampu menyusun berdasarkan kategori.

Present Tense : dalam bentuk keinginan saat ini, bukan keinginan di masa lalu atau akan datang.

Personal : lakukan perubahan positif terhadap diri sendiri terlebih dahulu.

VISUALIZATION

Bila kita mahukan sesuatu maka fikiran bawah sedar akan menggambarkan apa yang didambakan itu.   Dengan cara memvisualisasikan impian terlebih dahulu, terciptalah banyak sekali karya-karya hebat di dunia ini.

Memvisualisasikan impian membolehkan semua impian tercapai oleh fikiran bawah sedar.

Tuhan Yang Maha Esa menganugerahkan potensi yang sama besar kepada manusia.   Tidak ada ruginya membayangkan betapa berpotensinya diri kita untuk mencapai impian-impian.

Berikut ini beberapa langkah dalam memvisualisasikan impian, iaitu:

Mendefinisikan impian

Mendefinisikan impian ertinya memberikan batasan atau standard akan impian yang hendak dicapai.   Kemudian, gambarkanlah semua impian seolah-olah anda sudah sepatutnya meraih impian tersebut.

Menentukan target waktu

Dambakan impian itu terwujud sesuai target yang telah ditentukan, kerana impian tanpa target waktu hanya akan menjadi mimpi sesaat.   Impian dengan target waktu akan menggerakkan kesedaran untuk tidak segan-segan melakukan perubahan.Maka mulailah dari sekarang, Be the best, do the best, and then let God take care the rest - Jadi yang terbaik, lakukan yang terbaik, biarlah Tuhan yang menentukan.Potensi yang kita miliki kelihatannya sangat sayang jika tidak dioptimumkan.

Melakukan berulang-ulang

Melakukan ulangan ertinya mengkeadaankan diri kita untuk lebih sering ingat akan impian kita.   Jika sering ingat, maka perlahan-lahan impian itu akan tertanam di alam fikiran bawah sedar.   Apabila mesej telah diterima oleh SCM (sub-conscience mind), maka dia akan menggerakkan diri kita untuk mencipta keputusan atau menjadikan kita lebih kreatif.

Jika impian lebih sering diimaginasikan ternyata dapat melipatgandakan kekuatan dari fikiran bawah sedar.   Imaginasi yang diulang-ulang ini akan secara tidak langsung merangsang ilusi akan kenyataan yang luar biasa tentang potensi kita sebagai umat manusia.   Sehingga diri kita akan berusaha keras mencapai impian yang divisualisasikan.   Begitulah seterusnya kekuatan fikiran bawah sedar bekerja dan dibangkitkan, hingga perubahan besar berlaku dalam diri kita pada suatu masa .*

Manusia mempunyai 2 unsur dalam diri yang berperanan dalam kehidupannya iaitu unsur fizikal dan bukan fizikal.   Unsur fizikal adalah tubuh anda dan semua panca inderanya, sedangkan unsur non fizikal adalah fikiran anda.   Kedua-duanya mempunyai peranan yang berbeza tetapi berada di dalam satu bentuk iaitu diri anda.

CARA FIKIRAN BEKERJA

Terapi Brainwave Untuk Meningkatkan Prestasi Diri Hingga MaksimaAnda mungkin tidak menyedari bahawa segala sesuatu yang berlaku ke atas diri anda adalah hasil dari apa yang ada di fikiran anda.   Tubuh anda hanyalah menjalankan perintah dari fikiran yang kemudian akan direspon oleh alam semesta dengan feedback yang sama.   Jika anda melakukan sesuatu yang positif, alam semesta akan memberikan feedback yang positif pula.   Jika anda melakukan sesuatu yang negatif, maka alam semesta juga akan memberikan feedback yang negatif.   Persoalannya adalah bagaimana anda boleh melakukan sesuatu yang positif jika perintah yang keluar dari fikiran anda adalah negatif.   Tidak mungkin bukan?   Dengan kata lain, fikiran lah yang menguasai tubuh.

Saya yakin anda pasti tahu permainan Tetris.   Fikiran manusia sama seperti permainan tersebut.   Setiap input yang dimasukkan ke dalam akan membentuk sebuah lapisan yang akan terkumpul terus menerus.   Lapisan yang sama akan saling tarik menarik dan akan berkumpul menjadi satu kumpulan lapisan.   Lapisan-lapisan yang berasal dari input yang negatif akan membentuk kumpulan lapisan negatif.   Sedangkan lapisan-lapisan yang berasal dari input yang positif akan membentuk kumpulan lapisan positif.   Setiap input baru yang masuk ke dalam fikiran akan makin mengukuhkan masing-masing kelompok lapisan tersebut sesuai dengan jenisnya.   Beberapa input yang membentuk lapisan positif adalah rasa simpati, kebahagiaan, belas kasih, keikhlasan, rasa percaya diri, optimis, keyakinan, konsentrasi.   Beberapa input yang membentuk lapisan negatif adalah kemarahan, kebencian, ketakutan, kebimbangan, kesombongan, iri hati, angkuh, putus asa, mengasihani diri sendiri, rasa bersalah, pesimis, rendah diri.

Jadi, sekarang bolehkah anda bayangkan bahawa jika anda terlalu banyak memasukkan input negatif ke dalam fikiran, maka kelompok lapisan negatif itulah yang akan mendominasi fikiran anda.   Dan kerana jenisnya sama, tanpa disedari anda juga sedang menarik semua tenaga negatif dari alam semesta ke dalam diri anda.   Oleh sebab itu, janganlah hairan jika kemudian kehidupan anda hanya mengandungi masalah, rintangan, berserabut dan kegagalan.   Jadi tugas anda adalah memastikan bahawa yang masuk ke dalam fikiran anda hanyalah hal-hal yang positif.   Bahkan lebih jauh lagi anda perlu memasukkan hal-hal yang optimis ke dalam fikiran anda.   Dengan fikiran dan pandangan yang optimis, segala hal yang anda lakukan akan anda lakukan dengan positif dan penuh percaya diri.   Alhasil, seluruh alam semesta pun akan menyokong anda untuk mewujudkannya.   Tanpa sedar, anda sedang menarik semua tenaga positif yang ada di luar ke dalam diri anda.   Kalau sudah demikian, kejayaan dan kejayaan bukanlah suatu perkara yang mustahil.

MEMPROGRAM ULANG FIKIRAN

Jika anda sudah mengetahui bahawa apa yang anda masukkan di dalam fikiran anda boleh berlaku, bukankah anda ingin memasukkan sesuatu yang ingin anda capai ke dalam fikiran anda supaya dapat benar-benar wujud?

Jangan pernah meremehkan kekuatan fikiran anda.   Jika anda saat ini tengah kemurungan dan menganggap diri anda adalah orang yang gagal, hati-hatilah kerana fikiran anda akan mewujudkannya menjadi kenyataan.   Jika anda saat ini merasa bahawa nasib anda sudah berakhir dan anda tidak boleh keluar dari masalah yang dihadapi, hati-hatilah kerana itulah yang akan terjadi pada diri anda.Ubahlah cara anda melihat sesuatu.   Tanamkanlah bahawa selalu ada sisi positif dalam setiap kejadian, dan gunakanlah sisi itu.

Saya cadangkan anda untuk memprogram semula fikiran anda mulai dari sekarang.   Katakan dan tanamkan di fikiran anda perkara-perkara yang ingin anda raih.   Bayangkan anda telah berjaya melalui masalah yang sedang anda hadapi dan betapa anda merasakan kegembiraannya.   Fikirkan hal-hal yang akan anda lakukan ketika semuanya telah ada di genggaman anda.   Tanamkan di fikiran bahawa anda saat ini sedang menuju ke sana dan akan berjaya.   Bila perlu, anda boleh juga menyuarakannya dengan mulut anda sambil membayangkannya.   Yang perlu diingat, gunakanlah bentuk kalimat yang positif.   Contohnya, katakanlah "Saya adalah orang yang berjaya".   Jangan gunakan kalimat "Saya bukan orang yang gagal." Berkacalah di cermin setiap pagi sebelum memulakan hari anda, dan katakanlah:

Tuhan sangat menyayangi saya.

Hari ini saya akan melakukan pekerjaan-pekerjaan besar.

Hari ini saya akan menghasilkan banyak hal baru.

Saya akan menjadi orang berjaya.

Saya akan meruntuhkan semua rintangan yang ada.

Saya akan berjaya melepasi semua masalah ini.

Orang lain makan nasi, saya juga makan nasi. Jadi jika orang lain boleh, saya juga boleh.

Dengan memprogram semula fikiran anda dengan hal-hal yang positif dan optimis, anda telah menggeser dominasi lapisan-lapisan negatif yang ada dalam fikiran anda.

OTAK DAN CARA BERFIKIR MANUSIA

Otak adalah bahagian tubuh yang sangat berpengaruh terhadap kecerdasan anda, sehingga perlu untuk difahami.   Jika suatu saat anda dihadapkan pada suatu keadaan yang tidak diingini dan akibat keadaan tersebut anda hanya mempunyai dua pilihan iaitu: hadapi atau lari, maka saat itu otak reptilia (bahagian batang pada otak) yang akan memutuskan pilihan anda.   Bahagian otak tersebut sangat memahami kemampuan fizikal anda.

Dalam struktur otak, ia bertugas mengawal fungsi motor sensori dan bertanggung jawab atas kelangsungan hidup anda.

Selain batang, terdapat dua bahagian lagi pada otak manusia, iaitu sistem limbic (otak mamalia) dan neokorteks (otek berfikir).   Bagaimana cara kerja dua bahagian otak ini?

Sistem limbic menetapkan perasaan atau emosi pada manusia, mengawal ingatan (memori), bioritmik dan sistem imun manusia.   Pada manusia, bahagian otak ini lebih menonjol pada kaum perempuan terutama pada aspek perasaan dan memori.

Sebaliknya, pada kaum lelaki neokorteks lebih dominan.   Itu sebabnya lelaki cenderung mengedepankan rasionaliti dan lebih aktif.   Noe korteks berkaitan dengan kemampuan manusia dalam berfikir, melakukan penalaran, kewarasan, kemampuan Bahasa dan kecerdasan yang lebih tinggi.

Selain bahagian-bahagian tersebut, otak manusia juga dibezakan dalam dua belahan, iaitu belahan kiri (otak kiri) dan belahan kanan (otak kanan).   Belahan otak ini mempengaruhi cara berfikir manusia.   Otak kiri cenderung berfikir logik, sekuensial, linear dan rasional.   Sedangkan otak kanan sebaliknya, cenderung berfikir rawak, tidak teratur, dan intuitif.

3 PEGANGAN KEHIDUPAN

Pisau

Pisau adalah media untuk mulut kita (secara lisan atau tulisan).   Dalam tumpul mahupun tajamnya, pisau boleh digunakan untuk memotong makanan, membunuh lawan, mahupun sekadar hiasan.   Pisau menjadikan seorang sebagai penyembelih, namun pisau juga membolehkan seorang menjadi tukang masak masakan lazat dengan pisau pula.

Mulut manusia sama seperti pisau, dengan manfaat yang akan bergantung pada bagaimana, kepada siapa dan pada bila-bila menggunakannya.   Pendengaran dan pembacaan orang lain atas mulut kita seharusnya menjadi penilaian diri agar makin cerdas dalam menggunakan "pisau" kita masing-masing.   .

Cermin

Cermin merupakan media untuk berkaca atas diri, sejauh mana kita berbuat dan berkata.   Dengan media ini, kita jadi tahu seada-adanya keadaan diri kita tanpa perlu menyembunyikannya.   Dan dengan media ini pula kita boleh menyukat keadaan diri: Sudah kemas atau masih berserabut?   Bahagian mana yang perlu dirapikan atau disempurnakan?  

Roda

Roda iaitu media untuk mengingatkan kita, bahawa hidup atas diri ini benar-benar bagaikan roda.   Berputar, dengan tiap sisi yg pasti mengalami perpindahan selama masih dalam perputaran dan pergerakan.   Hari ini kita besar dan mantap, namun hari lain kita tak lebih dari seekor kutu kucing ..   Kecil, terhalang bulu, dan menyebalkan.   Tapi, ditambah dengan 2 media terdahulu seharusnya kita boleh mengetahui, pada bila-bila di atas dan akan di bawahnya kita ..

3 CARA MENGHADAPI KEGAGALAN

Semua orang pasti pernah mengalami kegagalan, iaitu di saat apa yang kita dapatkan tidak sesuai dengan apa yang kita lakukan.   Kita perlu belajar bagaimana menyiasat kegagalan tersebut, kerana semua guru berjaya mengatakan bahawa gagal dan berjaya itu sudah dibungkus dalam satu pakej.   Hanya sering kita tidak sabar dalam proses untuk mendapatkan kejayaan, dan cepat mengeluh, menyalahkan orang lain dan mencari-cari alasan untuk berhenti bertindak apabila mencari kegagalan.

Ada beberapa type orang dalam merespon kegagalan:

Mencari kambing hitam, menyangkal dan mencari justifikasi.

Kebanyakan orang akan melakukan hal ini, ketika menemui kegagalan.   Merasa kecewa dan akhirnya berhenti bertindak dan menyerah.   Mereka akan berkata kepada orang lain:

"Ah, saya tidak berbakat",

"Pemimpin itu tidak adil",

"Pekerja saya kurang ajar"

"Benar kan kata saya, perniagaan itu susah"

Mengulang tindakan yang sama tanpa mengubah strategi.

Orang type seperti ini, masih lebih bagus, kerana mereka yakin dan masih cuba tetap bertindak untuk mencapai matlamatnya.   Akan tetapi mereka lupa bahawa tindakan yang mereka ambil masih sama dengan yang pernah mereka lakukan.Jadi mereka menggunakan pendekatan, cara-cara yang sama dan terus mengulang-ulang tanpa pernah mengubah strategi yang di gunakan.

Belajar dari kesilapan, mengubah strategi dan terus bertindak.

Pola seperti ini yang orang-orang berjaya gunakan, mereka tidak pernah merasa gagal, mengeluh, menyalahkan orang lain.   Mereka terus belajar, mengubah strategi dan melakukan apa-apa yang di perlukan sampai mendapatkan tujuan.   Untuk mendapatkan hasil yang berbeza, tindakan anda juga harus berbeza.   Hidup adalah pilihan, dan kita bertanggungjawab sepenuhnya ke atas kehidupan kita sendiri, bukan orang lain, bukan atasan kita dan sebagainya.

10 KEBIASAAN PERIBADI

Adapun esensi dari kesepuluh kebiasaan peribadi berjaya ini adalah:

1) Berusaha Mencapai Kecemerlangan

Usaha yang terus-menerus untuk meraih prestasi dalam hidup pada tiga bidang utama: konsisten meningkatkan kualiti iman dan hubungan kepada Allah SWT, konsisten meningkatkan kualiti profesionalisme, pakar, pengeluaran, keberkesanan dalam kerja dan profesion anda dan konsisten dalam meningkatkan kualiti hubungan-hubungan   positif anda dengan orang lain.

2) Menentukan Destinasi

Menentukan tujuan-tujuan hidup anda (matlamat jangka panjang, jangka menengah dan jangka pendek).

3) Perancangan

Menetapkan tujuan-tujuan anda dalam program-program kerja dan jangka masa yang tertentu (timing) yang boleh dijalankan.

4) Menyusun Priority

Menentukan mana yang harus dilakukan pertama, kedua dan seterusnya, mana yang paling penting dan yang penting daripada tujuan-tujuan, tugas-tugas dan kewajipan-kewajipan dalam hidup ini.

5) Konsentrasi

Memberikan perhatian terhadap tugas dan tanggung jawab atau kerja yang ada di hadapan anda dan terus melakukannya tanpa menunggu-nunggu lagi.Sebagaimana juga memfokuskan perhatian dalam spesialisai, bidang atau kemahiran yang anda yakinin boleh berprestasi dan kreatif dalam bidang tersebut.

6) Pengurusan Waktu

memanfaatkan masa yang ada dan menggunakannya sebaik-baiknya untuk mengembangkan kemahiran-kemahiran dan potensi kita agar tercapai tujuan-tujuan penting yang kita cita-citakan.

7) Berjuang Melawan Diri Sendiri

usaha yang terus-menerus untuk mengalahkan ego, menundukkan nafsu, mengarahkannya dan membiasakannya menghadapi tanggung-jawab dan risiko-risikonya, serta sabar dan teguh dalam prinsip-prinsip, nilai-nilai dan beberapa kewajipan agar tercapai kehidupan mulia yang kita idam-idamkan.

8) Keahlian Berkomunikasi

kemampuan untuk berkomunikasi secara berkesan dengan orang lain.   Bertujuan untuk memberikan pengaruh yang positif dalam hidup mereka dan supaya boleh hidup bersama-sama mereka dalam suasana saling menghargai dan akhlak yang mulia.

9) Berfikir Positif

melihat dari sisi positif dalam semua hal, manusia dan peristiwa.   Juga berfikir dengan cara yang didominasi unsur positif, prasangka baik, optimis dan melupakan sisi-sisi yang jelek.

10) Seimbang

berfikir dan bertindak dengan cara yang seimbang dalam hidup kita.   Jangan sampai satu sisi lebih dominan dari sisi-sisi yang lain.

LAKUKAN PERUBAHAN BESAR PADA HIDUP

Lakukan Perubahan Besar Pada Hidup anda, Jangan selalu menunggu peluang tiba.  Ini beberapa tips yang boleh membantu kita untuk mencipta perubahan

Do your best, whatever happens will be for the best!

Lakukan dan selesaikan semua tugas dan pekerjaan semaksima mungkin, bukan hanya terus menunggu dan berharap.   Lakukan semuanya dengan tujuan untuk selalu mendapatkan hasil * terbaik * yang boleh anda capai!

Mula buat rangkaian seluas-luasnya.

Dengan banyak mengenal orang, maka pengetahuan kita akan semakin bertambah.   Seseorang yang kelihatannya mudah boleh jadi menyimpan kedalaman ilmu yang tidak kita duga!   Oleh sebab itu, alangkah bijaknya jika kita menjadikan 'setiap orang adalah guru' dan kehidupan ini adalah universitinya.

Berusahalah selalu untuk bersikap proaktif.

Sikap ini sangat diperlukan jika ingin mendapatkan peluang yang lebih luas dan cepat dalam pelbagai macam hal!

Bersikaplah Fleksibel.

Cubalah untuk memahami suatu hal dari pelbagai sudut pandang.   Jangan terpaku pada satu cara, yang boleh jadi tidak lagi relevan kita gunakan.   Dengan bersikap fleksibel, wawasan kita akan semakin bertambah.

KESIMPULAN

Satu hal penting yang harus selalu diingat Kita-lah yang memutuskan untuk berubah.Kita-lah yang menentukan menjadi berjaya, bukan orang lain!   Jika pilihan berjaya tidak pernah kita turun, maka orang lain akan mengambil pilihan tersebut.   Dan, kita akhirnya hanya akan menyaksikan kejayaan mereka, tanpa pernah merasakannya ... Bukankah anda tidak berharap demikian?   Jika memang tidak, tentukan perubahan ... MULAI HARI INI.   Jangan terus menunggu!Dapatkan Anugerah Agung Brainwave Peak Performance ini sekarang juga!!!

Terapi Brainwave Untuk Meningkatkan Prestasi Diri Hingga Maksima